2016. január 19., kedd

Sára és Sebestyén január 19- 20.


Válaszút, lefelé, vagy felfelé?

Ki volt az első ismert Sára? A zsidó nép első ősanyja, Ábrahám féltestvére és egyben felesége, aki hosszas meddőség, és két hárembe kerülés (ám onnan érintetlenül menekvés) után fogan meg, ám foganását jelző angyali üdvözletet kineveti, csak mikor bizonyossá válik, akkor hiszi el. Jól azonosítható héber mintát követő életútja volt, szinte olvasni is rossz a magyar léleknek. Akit érdekel, itt elolvashatja. 

A sár a duális világban, csakúgy mint minden két irányba ragozható ki. Vagy nagyon negatív, lehúzó, mélybe fojtó, vagy arannyá nemesedő. Hát ennél a "választóvíznél" vagyunk most. Utat kell választani (ismét, mint még annyiszor az évkörön.) Felfelé, lefelé, vagy tovább elmismásolva a kérdést, eloldalogva haladunk tovább. 

Nézzük lefelé és felfelé, sár, mint névszó (és ige is néhol):...sír,  szár, szer, szór, szól szír(!), szőr, szűr (cifra is lehet)... 

Ha valami száraz, akkor ott az élet minősége nagyon alacsony. Hiányzik belőle a víz elem. Száraz, akkor meddőség felé hajlik... ám ha sárlik (pl. a ló), akkor nedvesedik... az élet befogadásának igénye ugrásszerűen megemelkedik. Ám még itt is két választás van, vagy az érzéki örömök pocsolyájában dagonyázik majd, vagy a szer-etet, sőt a szer-elem útján a legmagasabbra emelkedik. 

Végletes idő ez a nap. Elsősorban a női minőség aktív, de nem kizárólagosan. Az előző napokban a párosítás volt a cél, piros tüzet rakott a páros... és most lehet a szeretet útján a magasba emelkedni az egység felé, vagy a szerelem útján a teremtő Isten felé. 

Sárból sárlás útján szár indul, amit a szer-etet, ami nől, akár a szőr, ami szűr ég és föld között (szűr=templom), ami szól , azaz igével teremt, szór, azaz terjeszti az igét. 

Érdekes kalandozást tehetünk a rovás világában:



Saját elméletem szerint az S változatai a profilból való folyamatok megjelenítői, míg a Sz a felülnézeti nézőpont. 

AS  - mint ág-as képes alulról támasza lenni a szárnak
ES - feles-ég, a másik fele párja

Férfi és nő között ez, az ES a házasság szintje (mint háztető, sátor, kemence = élettér rajzolódik elénk). 

Ha az SZ- t nézzük, akkor ez egy terméketlen, "egysíkú", száraz állapot... de ha kettőződik, amiről szóltak az előző napjaink, akkor I-ből akár X-is lehet és máris a teremtő képletnél vagyunk, a B-betűnél, ami magot hord, mint bab, baba.... ami életre kelhet ha a Ty, az atyai minőség megindítja az élet forgását... 

Így jutunk el Sebestyénhez, és valóban, másnap az ő neve áll a kalendáriumban. Tehát a tegnapi irány ma valósággá válik, méghozzá rohamos gyorsasággal.

Sebestyénnek a magyarországi, dányi legendái szerint törökök/tatárok ellen viseltetett bátran, akik ezért ló után kötötték (Nyilas) és vonszolva végezték ki. Van, hol egy fa tetejéről figyeli az ellenséget (a fa/Tejút is a Nyilas lábánál ered). Nyugati legendáiban karóhoz kötözik (ez is Nyilas szimbólum) és halálra nyilazzák.  A Nyilas csillagkép irányába Tejút  középpontja felé látunk, ez a földreszületés iránya, a teremtő irány, ezt hordozza nevében is Sebestyén. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése