Nimród a nagy vadász, ki éppen "a Bikával küzd, aminek a vérben forgó jobb szemét a vörös színű Aldebaran jelképezi. Mellette vannak kutyái; a Nagy Kutya és a Kis Kutya, akik a Nyulat és az Egyszarvútüldözik, valamint lábánál ered az Eridanus-folyó."- írja az internetes tudástár.
Előző bejegyzésemben a Földre született Nimródról írtam, most az Égen élő Orion felé közelítünk, talán közelebb hoz minket Nimród dolgainak ügyében.
Nézzük meg jól a csillagképet.
Legfényesebb csillaga, a jobb lábát jelölő Rigel. Hagyományainkban jelentős szerep jutott neki, mint a regölők csillaga. Rigel - regöl - regél - reggel - régi őst öl - hajnalban. (Köszönet Buka Lászlónak e felvetésért!) Nem csak a regölésben, hanem a tél egyik legfőbb áldozatfelmutatásában, a disznóölésben is jelentős szerepe van, mondhatni meghatározó jelenléte. A disznó, mint a mértéktelenség, a testi örömökben való dagonyázás, önmaga dagadtra hizlalása, a sárbaragadás megtestesítője, átváltozik a disznótor által egy ételáldozattá, mely összeköti a családot a körkörös kóstolóhordás révén. Régi ős, a disznó, mely megtestesíti mindazt, amiért Nimród a Földön "harcba szállt". Hittestvéreiért harcolt, a népek különféle önhizlaló hitével szemben (régi ős), és Isteni segítséggel mindig győzedelmeskedett. (Máris közelebb kerültünk annak a kérdésnek megválaszolásához, hogy miért hangoztatja oly vehemensen a zsidó hagyomány az Isten elleni lázadás mondáit. Mert valóban az ő Istenképük ellen harcolt, s győzött.) Régi ős a disznó, mely a keleti megfelelője a zodiákusban a Bika jegynek, ki ott áll szemtől-szemben Nimróddal.
Második legfényesebb csillaga a Betelgeuse, Nimród vállcsillaga. Nimród tartja vállán a Tejutat, a szkíta népek erkölcsi útját... világát vagyis világosságát. Egy olyan utat, mely a Mennybe magasodik. Mely Nimródhoz képest (az égi térben) az égbe emelkedik. Mely megannyi "égetett téglából", fénylő csillagból épül fel és amelyen át tényleg Isten közelébe emelkedhetünk. Bábel tornya, tehát úgy tűnik valóban Nimródtól indul. Innen testesül meg az az értékrend is (a Nyilas-Ikrek tengelyen által), mely teljesen ellentétes a zsidóság értékrendjével (a Szűz-Halak tengellyel). Ám itt, ezen a ponton mindez még csak kezdeti stádiumban van, mint egy most csírázott bab élete, mint egy baba élete, mint egy báb élete...
Harmadik legfényesebb csillaga a Bellatrix, aminek jelentése: harcos. Nimród nagy harcos volt, de mindig másokért harcolt, és sehol nincs szó arról, hogy harcait hatalmas seregével, véres fegyverekkel nyerte, mindenhol azt írják, hogy Isten segedelmével győzedelmeskedett.
Leglátványosabb csillaga a három övcsillag, melyeket a magyar hagyomány Szent István, Szent Imre és Szent László csillagaként tart számon. Ez a három csillag az égi egyenlítőn fekszik, elválasztja az alsó és a felső világot. E három csillag, a szellem, a lélek és a test egyensúlyát tartja tökéletes összhangban.
Az övön függ Nimród tarsolya, a Láng-köd (Flame Nebula) Benne egy életfával. Választani terveztem egy tarsolylemez fotóját, hogy mellé illeszthessem, de nem tudtam eldönteni melyik legyen az... mindegyik más, de mindegyik tökéletesen ráillik. Ez a női minőség, a termékenység jele.
Alatta a Lófej-köd. Pont ott, ahol a honfoglaláskori sírok legtöbbjében a lókoponya lenni szokott. A táltosparipa varázserejének helye ez. Innen indul a fehér ló a Tejútra.
Végezetül az Orion-köd, a csillagbölcső, ahol valóban csillagok jönnek létre. A lelógó övcsat hegye, a férfi teremtőszerv életadó vége. Itt érthetjük meg, hogy miként vehette magára Nimród az első emberpár "bőrruháját". Nem csak a tökéletes emberi testet kapta meg, hanem az övet, rajta a tarsollyal, a férfi és a női teremtő minőséget is.
Íme az ember! Nimród is az ember fia, akárcsak Jézus. Valamiért a Földre született és az Égre íratott. Működik ma is.
A zsidó írott emlékezet egy fiáról számol be, az ég és a mi örökségünk kettőt tart számon: Hunort és Magort. Pár nap múlva az Ikrek idejébe lépünk át, s innen folytatjuk.
Legfényesebb csillaga, a jobb lábát jelölő Rigel. Hagyományainkban jelentős szerep jutott neki, mint a regölők csillaga. Rigel - regöl - regél - reggel - régi őst öl - hajnalban. (Köszönet Buka Lászlónak e felvetésért!) Nem csak a regölésben, hanem a tél egyik legfőbb áldozatfelmutatásában, a disznóölésben is jelentős szerepe van, mondhatni meghatározó jelenléte. A disznó, mint a mértéktelenség, a testi örömökben való dagonyázás, önmaga dagadtra hizlalása, a sárbaragadás megtestesítője, átváltozik a disznótor által egy ételáldozattá, mely összeköti a családot a körkörös kóstolóhordás révén. Régi ős, a disznó, mely megtestesíti mindazt, amiért Nimród a Földön "harcba szállt". Hittestvéreiért harcolt, a népek különféle önhizlaló hitével szemben (régi ős), és Isteni segítséggel mindig győzedelmeskedett. (Máris közelebb kerültünk annak a kérdésnek megválaszolásához, hogy miért hangoztatja oly vehemensen a zsidó hagyomány az Isten elleni lázadás mondáit. Mert valóban az ő Istenképük ellen harcolt, s győzött.) Régi ős a disznó, mely a keleti megfelelője a zodiákusban a Bika jegynek, ki ott áll szemtől-szemben Nimróddal.
Második legfényesebb csillaga a Betelgeuse, Nimród vállcsillaga. Nimród tartja vállán a Tejutat, a szkíta népek erkölcsi útját... világát vagyis világosságát. Egy olyan utat, mely a Mennybe magasodik. Mely Nimródhoz képest (az égi térben) az égbe emelkedik. Mely megannyi "égetett téglából", fénylő csillagból épül fel és amelyen át tényleg Isten közelébe emelkedhetünk. Bábel tornya, tehát úgy tűnik valóban Nimródtól indul. Innen testesül meg az az értékrend is (a Nyilas-Ikrek tengelyen által), mely teljesen ellentétes a zsidóság értékrendjével (a Szűz-Halak tengellyel). Ám itt, ezen a ponton mindez még csak kezdeti stádiumban van, mint egy most csírázott bab élete, mint egy baba élete, mint egy báb élete...
A fehér tojásalakban látjátok Nimródot |
Harmadik legfényesebb csillaga a Bellatrix, aminek jelentése: harcos. Nimród nagy harcos volt, de mindig másokért harcolt, és sehol nincs szó arról, hogy harcait hatalmas seregével, véres fegyverekkel nyerte, mindenhol azt írják, hogy Isten segedelmével győzedelmeskedett.
Leglátványosabb csillaga a három övcsillag, melyeket a magyar hagyomány Szent István, Szent Imre és Szent László csillagaként tart számon. Ez a három csillag az égi egyenlítőn fekszik, elválasztja az alsó és a felső világot. E három csillag, a szellem, a lélek és a test egyensúlyát tartja tökéletes összhangban.
Az övön függ Nimród tarsolya, a Láng-köd (Flame Nebula) Benne egy életfával. Választani terveztem egy tarsolylemez fotóját, hogy mellé illeszthessem, de nem tudtam eldönteni melyik legyen az... mindegyik más, de mindegyik tökéletesen ráillik. Ez a női minőség, a termékenység jele.
Alatta a Lófej-köd. Pont ott, ahol a honfoglaláskori sírok legtöbbjében a lókoponya lenni szokott. A táltosparipa varázserejének helye ez. Innen indul a fehér ló a Tejútra.
Végezetül az Orion-köd, a csillagbölcső, ahol valóban csillagok jönnek létre. A lelógó övcsat hegye, a férfi teremtőszerv életadó vége. Itt érthetjük meg, hogy miként vehette magára Nimród az első emberpár "bőrruháját". Nem csak a tökéletes emberi testet kapta meg, hanem az övet, rajta a tarsollyal, a férfi és a női teremtő minőséget is.
Íme az ember! Nimród is az ember fia, akárcsak Jézus. Valamiért a Földre született és az Égre íratott. Működik ma is.
A zsidó írott emlékezet egy fiáról számol be, az ég és a mi örökségünk kettőt tart számon: Hunort és Magort. Pár nap múlva az Ikrek idejébe lépünk át, s innen folytatjuk.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése